ابشار یخی


آبشار یخی نوا کجاست؟

روستای نوا یکی از توابع لاریجان است که حدودا ۸۰ کیلومتر با آمل فاصله دارد و برای رسیدن به آن از تهران حدود ۲ ساعت و نیم زمان لازم است.

برای اینکه به روستای نوا برسید باید بعد پلور و خروجی روستای لاریجان و رینه مسیر خود را ادامه بدهید و بعد از حدود ۲۰۰ کیلومتر از رستوران سالاری خروجی نوا را می‌بینید. سپس باید میسر نوا را حدود ۵ کیلومتر ادامه بدهید تا به جاده باغ فرعی برسید که به آبشار یخی منتهی می‌شود.
با توجه به موقعیت مکانی روستای نوا و آبشار بهتر است با ماشین شخصی به این‌جا بروید. همچنین درنظر داشته باشید که برای دیدن آبشار باید پیاده‌روی و حتی در قسمت‌هایی کوهنوردی کنید.

ابشار یخی

ابشار یخی


بهترین زمان برای سفر به نوا و دیدن آبشار یخی

چون آبشار یخی نوا در ارتفاع بسیار بالایی از سطح دریا قرار دارد سفر به آن در فصل‌های سرد سال توصیه نمی‌شود. مگر اینکه کوهنورد حرفه‌ای باشید و با برنامه‌ریزی و تجهیزات کامل به آن‌جا بروید.

اما اگر بعد از خواندن سطرهای قبل نگران این مساله شدید که اگر در فصل‌های گرم سال به منطقه سفر کنید ممکن است آبشار دیگر یخ زده نباشد، نگران نباشید. آبشار نوا در تمام فصل‌های سال یخ‌زده و قندیل بسته‌ است و شکل منحصر به فردش را حفظ می‌کند.

تنها در ماه مرداد و در اوج گرما هنگام ظهر آب باریکه‌هایی از آن جریان پیدا می‌کنند که پس از گذشت ساعتی دوبار یخ می‌بندند و آبشار به حالت همیشگی‌اش بر می‌گردد.
بنابراین بهترین زمان برای سفر به نوا همان فصل تابستان است و لازم نیست نگران آب شدن یخ‌های آبشار باشید. اما با توجه به ییلاقی بودن منطقه و آب و هوای خاص ارتفاعات حتما تجهیزات مناسب مثل کفش کوهنوردی، لباس گرم، بادگیر کیسه خواب در صورت برنامه برای شب‌ماندن و … را به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:‌ با خودمان چه چیزهایی به سفر ببریم – یک راهنمای خلاصه برای لوازم سفر


اقامت در نوا و روستاهای اطراف

استان مازندران سال‌هاست که به شکل‌های مختلف میزبان مسافران و یا همانطور که اهالی این استان می‌گویند مهمانان از سراسر کشور است. همین مساله باعث شده تا سنت اجاره ویلا و خانه در این استان علاوه بر انواع هتل، مهمانپذیر و غیره سابقه‌ی قابل توجهی داشته باشد.  برای سفر به روستای نوا و بازدید از جاهای دیدنی لاریجان هم می‌توانید بر روی خانه‌های روستایی منطقه حساب کنید. هم در نوا هم در روستاهای نزدیک مانند لاسم، کندلو و گیلاس خانه‌های روستایی برای اجاره موجود هستند. البته یادتان نرود که این منطقه ییلاقی‌ست و در فصل‌های سرد سال تقریبا هیچ کدام از اهالی در آنجا سکونت ندارند.

انتخاب دیگری که برای اقامت در خود نوا وجود دارد کمپ کردن و چادر زدن است. حتما می‌دانید که هر فصلی برای چادر زدن مناسب نیست و بهتر است اگر همچین برنامه‌ای دارید از نیمه اردیبهشت تا اوایل شهریور را در نظر داشته باشید.
گزینه دیگر برای اقامت در نزدیکی نوا و گردش یک روزه تا پای آبشار ماندن در لاریجان، پلور و دیگر مناطق توریستی آن حوالی است.

ابشار یخی

به علت شرایط خاص زمین‌شناختی در دامنه‌های البرز به ویژه اطراف قله دماوند، آب‌های معدنی با خواص مختلف درمانی وجود دارد که مهم‌ترین آنها در روستای آبگرم مجموعه‌ای جذاب را پدیدآورده‌است.

هتل آپارتمان مجهز لاریجان

روستای ییلاقی و خوش آب‌وهوای آب‌گرم در دامنهٔ قله دماوند قرار دارد.

جاده دسترسی به آن پس از طی ۷۰ کیلومتر در مسیر توریستی هراز که شهر آمل را به تهران متصل می‌کند . آبهای گرم معدنی این روستا با حرارتی در حدود ۶۲ درجه سرشار از مواد گوگردی بوده و به همین دلیل برای درمان انواع بیماریهای پوستی، دردهای استخوان، مفاصل و روماتیسم مفید می‌باشد.

گشتا مجموعه اقامتی با بهترین امکانات رفاهی و خدمات مدرن در خدمت مهمانان و گردشگران عزیز می باشد .

با گشتا یک خاطره بی نظیر در ذهن شما زنده خواهد شد و قطعا بی نظریترین خاطره شما می شود …

درباره ما

هتل گشتا | هتل گشتا رینه | درباره هتل هتل گشتا | هتل گشتا کجاست | هتل گشتای رینه لاریجان | رزرو هتل گشتا رینه | شماره تماس هتل گشتا رینه لاریجان | خصوصیات هتل گشتای رینه لاریجان آمل | مشخصات اقامتی هتل گشتای رینه لاریجان آمل | هتل گشتا آبگرم

ارتباط با ما

۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۲


۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۱


۰۱۱۴۳۳۵۷۴۰۸

دسترسی سریع

گالری هتل
تماس با ما
درباره ما
گشت مجازی
رزرو آنلاین
انتقادات و پیشنهادات
اینستاگرام: gashta.hotel

تلفن رزرو 2

Call Now Button